Модульдік-кредиттік технология

Модульдік-кредиттік технология

Қазақстандағы білім беру жүйесі қарқынды дамып келеді.

Орталық Азия аймағында алғашқылардың бірі болып Қазақстан Республикасы Болон декларациясының мүшесі және Еуропалық білім кеңістігінің толыққанды қатысушысы болды. 2002 жылдан бастап ұлттық білім беру бағдарламаларын халықаралық деңгейде тану, студенттер мен оқытушылардың академиялық ұтқырлығын нығайту, сондай-ақ білім сапасын арттыру және республикадағы білім берудің барлық деңгейлері мен сатыларының сабақтастығын қамтамасыз ету мақсатында кредиттік-модульдік оқыту технологиясы енгізілді.

Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігі кредиттік-модульдік оқыту жүйесі шеңберінде оқу процесін ұйымдастырудың және жүргізудің негізгі талаптарын регламенттейтін кредиттік-модульдік оқыту технологиясының нормативтік-құқықтық базасын қалыптастыру бойынша белгілі жұмыстар жүргізді: «Білім берудің кредиттік жүйесінің ережелері», «Оқу процесін ұйымдастыру ережелері кредиттік технологиялар туралы »; «Кредиттік оқыту технологиясы бойынша оқу процесін ұйымдастыру ережесін бекіту туралы»; «Техникалық және кәсіптік білім беру ұйымдарында кредиттік-модульдік оқыту технологиясын енгізу ерекшеліктері» және т.б.

Модульдік оқыту дегеніміз - білім беру ақпараттары модульдерге (толық және тәуелсіз бірліктер, ақпарат бөліктері) бөлінетін оқу процесін ұйымдастырады. Модуль - бұл логикалық аяқталған оқу материал, мақсатты іс-қимыл бағдарламасы мен қойылған мақсаттарға жетуді қамтамасыз ететін әдістемелік басшылықты қамтитын ақпарат блогы. Модуль тұжырымдамасы өз ішінде «осындай оқу материалының көлемін қамтиды, соның арқасында қандай да бір нақты жұмысты орындау үшін кейбір теориялық және практикалық дағдыларды алу қамтамасыз етіледі».

Модульдік оқытудың мәні мынада: оқыту мазмұны дербес ұйымдастырушылық-әдістемелік блоктарға - модульдерге құрылымдалады, олардың мазмұны мен көлемі дидактикалық мақсаттарға, студенттердің бейіні мен деңгейлік дифференциациясына, студенттердің курс бойымен қозғалудың жеке траекториясын таңдауға байланысты.

Модульдердің тіркесімі студенттердің белгілі бір санатын оқытуға (және өз бетінше оқуға) және арнайы дидактикалық және кәсіби мақсаттарды жүзеге асыруға қажетті, нақты оқу материалын таңдау мен жинақтау кезінде қажетті икемділік пен еркіндікті қамтамасыз етуі керек.

Кредиттік-модульдік жүйе дегеніміз - модульдік оқыту технологиялары мен ESTS кредиттерінің бірлігіне негізделген, мәнді модульдерді игеру үшін қажетті студенттің жүктемесін өлшеу бірлігі ретінде білім беру процесін ұйымдастырудың моделі. Оқу процесін ұйымдастырудың кредиттік-модульдік жүйесі мыналарды қарастырады: білім беру бағдарламасының модульдік құрылымы; еңбек сыйымдылығын бағалау үшін несиелік бірліктерді (несиелерді) пайдалану; білімді бағалау үшін балдық-рейтингтік жүйелерді қолдану; студенттердің жеке оқу жоспарын құруға қатысуы; білім беру үдерісінде өзіндік жұмыс үлесін арттыру; білім беру бағдарламаларының икемділігін арттыру.

Несиелік-модульдік жүйені енгізудің мақсаты «қазіргі кездегі қажеттіліктердің қанағаттандырылуына кепілдік беретін және жаңа қызығушылықтың векторын анықтайтын» мазмұны бойынша да, оқытуды ұйымдастыруда да икемді білім құрылымдарын құру болып табылады.

Кредиттік-модульдік оқыту жүйесіндегі басты міндет - бұл қажетті білім беріп қана қоймай, студентті үздіксіз кәсіби білім беру және өзін-өзі тәрбиелеу жүйесіне енгізуге мүмкіндік беретін оқытудың жаңа формалары мен әдістерін таңдау.

Біздің ойымызша, «кредиттік-модульдік жүйе» ұғымы жаңа білім беру жүйесінің мәнін барынша дәл көрсетеді, өйткені Қазақстанда жұмыс оқу жоспарларының негізі «толық, логикалық аяқталған блок» ретінде модуль болып табылады, оның өзіндік мақсаты, мазмұны, оқыту әдістері мен құралдары бар.